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We see a future where everyone can live and move without limitations. That's why we are developing technologies, systems and concepts that make vehicles safer and cleaner, while serving our communities, the planet and, above all, people. In the right environment, your ideas can turn into industry-changing automotive technologies and improve the lives of people around the world.
Let's create the future of mobility, together.
What we offer:
At Magna, you can expect an engaging and dynamic environment where you can help to develop industry-leading automotive technologies. We invest in our employees, providing them with the support and resources they need to succeed. As a member of our global team, you can expect exciting, varied responsibilities as well as a wide range of development prospects. Because we believe that your career path should be as unique as you are.
Group Summary:
Transforming mobility. Making automotive technology that is smarter, cleaner, safer and lighter. That's what we're passionate about at Magna Powertrain, and we do it by creating world-class powertrain systems. We are a premier supplier for the global automotive industry with full capabilities in design, development, testing and manufacturing of complex powertrain systems. Our name stands for quality, environmental consciousness, and safety. Innovation is what drives us and we drive innovation. Dream big and create the future of mobility at Magna Powertrain.
Job Responsibilities:
Arbeitsbeschreibung
Hintergrund
In Fahrzeugkarosserien erfolgt die Berechnung der Anrisslebensdauer auf Basis linearer Superposition von Finite Elemente (FE) Ergebnissen. Für strukturelle Klebungen auf Epoxidharzbasis wurde das in FEMFAT implementierte Einflussfaktorenverfahren bei Anwendung des Schnittebenenkonzepts adaptiert. Die berücksichtigten Festigkeitskennwerte wurden mittels Masterwöhlerlinienansatz an Proben ermittelt und anschließend auf Bauteil- bzw. Gesamtfahrzeugebene validiert. Für dominanten hydrostatischen Druck (Kopfzug, Schälzug) fällt die Prognose des technischen Anrisses bislang konservativ aus, wobei die Güte der Lebensdauer prognose mit den bisherigen Konzepten noch nicht hinreichend gesteigert werden konnte. In der Zwischenzeit wurde die Sensitivität des Spannungsgradienten optimiert und eine Möglichkeit zur Implementierung invarianten basierter Versagensbedingungen, sowie der Berücksichtigung des exakten Reihenfolgeeinflusses geschaffen.
Deine Aufgaben
Aufgabe dieser Arbeit
Abhängig von der Größe des gewählten Submodells werden die Submodellmoden von den tatsächlichen dynamischen Moden etwas abweichen. Ziel dieser Arbeit ist die Genauigkeit der Submodelltechnik abhängig von den gewählten Submodellgrenzen zu beurteilen und mögliche Einschränkungen herauszuarbeiten. Dies wird anhand von akademischen und realen Beispielen durchgeführt. Grundkenntnisse der FE-Methode und des Simulationstools ABAQUS werden vorausgesetzt
Arbeitsumfang
Die Anzahl der Jobs in jeder Gehaltssparte: